Zaterdag, 26 oktober heeft Lions Lugdunum Dualis een feestelijke dag georganiseerd voor kinderen en hun ouders verbonden aan het Rosa Manushuis in Leiden. Jaarlijks collecteren Lions tijdens de grote optocht in Leiden bij de viering van het Leidens Ontzet. De collecteopbrengst van dit jaar is besteed aan gezinnen verbonden aan de vrouwenopvang. Om de kinderen van deze gezinnen, tijdens de herfstvakantie een ontspannen dag te bieden, is gekozen voor een gezamenlijk uitje naar de Efteling. Terwijl in Leiden het water met bakken uit de lucht viel, konden deze kinderen, bij prachtig weer in Kaatsheuvel, de plastic regencape gebruiken om niet nat te worden in de wildwaterbaan in het park. Met een uitgebreide lunch en een zelfgekozen herinnering aan deze dag, werden de kinderen en hun ouders, s ’avonds weer met de bus in Leiden afgezet. “Voor ons is dit onbetaalbaar en onvergetelijk”, aldus de ouders.