Welkom bij de Lions Leiden Lugdunum Dualis

De Lions Club "Leiden Lugdunum Dualis" telt circa 30 leden uit Leiden en omstreken (Leiden, Warmond, Katwijk, Leiderdorp, Hazerswoude-Dorp, Oegstgeest).

Ongeveer twee keer per maand komen de leden bijeen voor een diner, lezing of vergadering. Regelmatig terugkerende activiteiten zijn de Goede Doelen Collecte bij de 3 Oktober optocht in Leiden, de jaarlijkse inzameling van Douwe Egberts waardepunten voor de Voedselbank en het inzmelen van 'vreemd en oud geld' voor oogoperaties in ontwikkelingslanden.

De afgelopen jaren is de opbrengst van de Goede Doelen Collecte besteed aan het 3 oktober feest voor zieke kinderen die noodgedwongen op Leids Ontzet in het LUMC verblijven, aan ondersteuning van kinderen die verblijven in Vrouwenopvang Rosa Manus, aan de Stichting Leergeld en aan het kortingsfonds van LCKV Jeugdvakanties.